Dorpstraat 53 6122 CE Buchten 046 850 4488 info@hoeskamer.nl 24/7
banner1.jpeg

Over uitvaartzorg

Als uitvaartverzorgers ervaren we regelmatig dat nabestaanden worstelen met talrijke vragen over hoe ze na het overlijden van hun geliefde het afscheid invulling gaan geven. Als we voor de eerste keer contact hebben, zijn nabestaanden vaak al bezig met de muziek voor de kerk of de foto’s voor in het crematorium. Daarbij realiseren mensen zich vaak niet dat er eerst tal van andere zaken geregeld moeten worden. Niet vreemd natuurlijk. De meeste nabestaanden hebben geen ervaring met het regelen van een uitvaart. Daarom deze verhalen om u mee te nemen in de verschillende aspecten van een uitvaart.

“Tot ziens… nou liever niet!”

Ook in de uitvaartbranche zit een ongeluk in een klein hoekje. Voordat je het weet, parkeer je de rouwauto tegen een paaltje dat je over het hoofd hebt gezien en staat de auto met blikschade bij de schadehersteller. Als het schadeherstelbedrijf na drie dagen hard werken de auto weer piekfijn aflevert, verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. Ik ben blij dat de schade onzichtbaar is hersteld. Ik reken af en neem afscheid. De vriendelijke meneer achter de receptie zegt bij het naar buiten gaan “tot ziens”, zoals het hoort.


“Nou liever niet”, roep ik vol overtuiging. Het is eruit voordat ik er erg in heb en schrik er een beetje van. Ik realiseer me dat er een overeenkomst is tussen het vak van schadehersteller en dat van uitvaartleider. Beiden streven naar een hoge kwaliteit van dienstverlening, waar de klant - naar je hoopt - tevreden over is. Maar hoe goed en hoe hard je ook werkt, de klant wil toch liever nooit meer bij je terugkomen.


“Tot ziens…. nou liever niet”, hoor ik zo vaak als ik afscheid neem van een familie na een geslaagde uitvaartdienst. Het is een begrijpelijke reactie, waar ik inmiddels wel bij kan glimlachen. Maar toch, Adelheid Roosen zei het al in de veelbesproken reclame; “dood gaan we allemaal”. Hoezeer je ook hoopt de uitvaartleider nooit meer tegen te komen, niemand ontkomt eraan. Tegen een uitvaartleider waar je als familie tevreden over bent, mag je dus rustig zeggen “tot ziens… alleen voorlopig liever niet”.
Onze rouwauto staat weer klaar voor onze klanten en tegen mijn schadehersteller wil ik nog zeggen: “bedankt voor het mooie werk, ik kom volgende keer weer... maar voorlopig liever even niet, tot ziens”.

Wat nabestaanden over ons zeggen

Als houder van het kwaliteitskeurmerk uitvaartzorg, vragen wij nabestaanden naar hun tevredenheid over onze dienstverlening. Wij zijn er enorm trots op dat nabestaanden onze dienstverlening waarderen met een 9,6.
Een paar citaten van nabestaanden uit ons klanttevredenheidsonderzoek:

Wat nabestaanden over ons zeggen

Als houder van het kwaliteitskeurmerk uitvaartzorg, vragen wij nabestaanden naar hun tevredenheid over onze dienstverlening. Wij zijn er enorm trots op dat nabestaanden onze dienstverlening waarderen met een 9,6.
Een paar citaten van nabestaanden uit ons klanttevredenheidsonderzoek:

Afscheidshuis de Hoeskamer

...een plek in de voormalige gemeente Born waar nabestaanden in een warme, intieme en huiselijke sfeer afscheid kunnen nemen van hun overleden dierbaren”

De Hoeskamer is een initiatief van Golsteijn en Kempkens Uitvaartzorg V.O.F.

Ons adres